Deklaracja Dostępności dla strony internetowej sp10.dg.pl
Szkoła Podstawowa nr 10 im. Kornela Makuszyńskiego w Dąbrowie Górniczej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Szkoły Podstawowej nr 10 im. Kornela Makuszyńskiego w Dąbrowie Górniczej.
- Data publikacji strony internetowej: 2021-03-20
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-03-30
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2024-03-30
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Dokumentu zawierającego wynik przeglądu, badania lub audytu dostępności cyfrowej strony internetowej lub aplikacji mobilnej – http://sp10.dg.pl/deklaracja-dostepnosci
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Adam Ćwik, acwik@sp10.dg.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 32 262-28-41. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Adam Ćwik
e-mail: acwik@sp10.dg.pl
telefon: 32 262-28-41
Każdy ma prawo:
– zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
– zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
– wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
– dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
– wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
– wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną.
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich. Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna
– schody wyposażone są w poręcze
– stoliki uczniowskie i biurka pod względem wysokości i szerokości dostosowane są dla osób niepełnosprawnych
– wejścia do budynku nie są przystosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowo, brak podjazdów, drzwi nie rozsuwają się automatycznie
– brak toalet dostosowanych dla osób niepełnosprawnych – brak windy zewnętrznej i między piętrami – drzwi wewnętrzne nie są dostosowane pod względem szerokości i wysokości dla osób niepełnosprawnych
– sekretariat szkoły usytuowany jest na piętrze budynku, brak biurka do obsługi klienta na wózku inwalidzkim lub o niskim wzroście
– prawo wstępu z psem asystującym
– możliwość skorzystania z pomocy tłumacza języka ukraińskiego i rosyjskiego
Inne informacje i oświadczenia
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, Szkoła Podstawowa nr 10 im. Kornela Makuszyńskiego, może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Ponadto Dyrektor szkoły deklaruje chęć osiągnięcia wyższego poziomu dostępności dla osób ze specjalnymi potrzebami.